خانه / اخبار / nintendo / عربستان به بزرگ‌ترین سهامدار خارجی نینتندو تبدیل شد

عربستان به بزرگ‌ترین سهامدار خارجی نینتندو تبدیل شد

سعودی ها ۸ درصد از شرکت را تصاحب کردند. در ادامه با گیمی روید همراه باشید:   برای دومین بار در هفته گذشته، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی سهام خود در شرکت نینتندو را افزایش داد و به بزرگ‌ترین سهامدار خارجی شرکت سازنده ماریو تبدیل شد. کشور عربستان که در ابتدای سال میلادی جدید مالک بیش از ۶…

سعودی ها ۸ درصد از شرکت را تصاحب کردند.

در ادامه با گیمی روید همراه باشید:

Saudi Arabia Becomes Nintendo's Largest Investor

 

برای دومین بار در هفته گذشته، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی سهام خود در شرکت نینتندو را افزایش داد و به بزرگ‌ترین سهامدار خارجی شرکت سازنده ماریو تبدیل شد. کشور عربستان که در ابتدای سال میلادی جدید مالک بیش از ۶ درصد از شرکت نینتندو بود، ولی اکنون ۸.۲۶ درصد از سهام آن را در اختیار دارد.

 

طبق گزارش Gamesindustry.biz، صندوق سرمایه‌گذاری عمومی عربستان سعودی (PIF) ابتدا در روز دوشنبه سرمایه‌گذاری خود روی نینتندو را افزایش داد تا ۷.۰۸ درصد از سهام آن را در اختیار داشته باشد. با این حال، امروز اعلام شد که این کشور اکنون ۸.۲۶ درصد از سهام شرکت بازی‌سازی ژاپنی را تصاحب کرده است.

 

صندوق عربستان پیش از این در ماه می ۲۰۲۲ ۵.۰۱ درصد از سهام نینتندو را تصاحب کرده بود و این میزان را ماه گذشته به ۶.۰۷ درصد افزایش داد.

عربستان سعودی در سال‌های گذشته سرمایه‌گذاری زیادی در فضای بازی انجام داده است، به‌طوری که گروه Savvy Games که زیرمجموعه صندوق سرمایه‌‎گذاری عمومی عربستان است، یک میلیارد دلار از سهام Embracer را خریداری کرد و ظاهرا ۱۳ میلیارد دلار برای خرید یک ناشر بزرگ کنار گذاشته است. PIF همچنین در کپکام و Nexon نیز سهام دارد.

 

منبع: gamesindustry

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مطالب مرتبط با پست جاری